Giriş RP olayını ilk duyduğumda gerçekten hoşuma gitmişti. Fakat sonra hayal kırıklığına uğradım. Sebebiyse kısıtlamalardı. Ben çok daha özgür bir şey hayal etmiştim, ve sıradaki RP'nin de özgür bir RP olması taraftarıyım. Bir RP ne kadar özgürse, hayal gücü geniş, zeki ve şanslı olanın kazanma ihtimali o kadar büyüktür. Önceki RP'deki gibi her şey güce ve ittifaka dayalı olmak zorunda değil. Çünkü burada oyuncular kadar NPCler de ön plana çıkacaklar. Eğer bir oyuncu NPCleri iyi kullanabilirse, diğer oyuncuları yenebilir. Yani ne kadar güçsüz olursa olsun, ne kadar çok kişiye karşı olursa olsun, herkesin zekasını ve hayal gücünü kullanarak kendinden güçlü rakiplere karşı koyma ihtimal olacaktır. Tabi bir de şans lazım. Fazla uzatmadan RP hakkında bilgilendirme yapmak istiyorum.
RP'nin Geçtiği Dünya Hakkında Fantastik bir orta çağ diyebiliriz. Binlerce ırk var. Fakat çoğu nadir bulunur. En kolay rastlanabilecek olanlar ise 4 büyük krallığa mensup olan ırklardır. Yazının devamında bu ırkları belirtip, haklarında biraz bilgi vereceğim. Dünyada sihir ön plandadır. En güçlü savaşçılar bile sadece sıradan savaş yetenekleriyle en güçlülerin arasına giremezler. Bu dünyadaki herkesin büyüye ihtiyacı vardır. Büyü derken sadece büyücülükten bahsetmiyorum. Mesela savaşçılar özel yetenekler(skill) gibi büyüler kullanırlar. Yani savaş tekniklerini büyünün gücüyle birleştirirler. Ve bunu iyi savaşçılar yapabilir(istisnai durumlar mümkündür). Tabi illaki savaşçı olmak zorunda değilsiniz. Bir lord olup zekanızı da konuşturabilirsiniz. Aklınıza gelebilecek, o çağa uygun her türlü meslek ile uğraşabilirsiniz.
RP İşleyiş Tarzı Gelelim en zor kısma. Bu RP diğerlerinden gerçekten farklı. Yapacağınız şeylerin sınırı yok. Bu hem iyi hem kötüdür. Çünkü bir taraftan istediğiniz yapabileceksiniz, diğer taraftan da ne yapacağınızı bilemeyeceksiniz. Burada GMler olarak elimizden geldiğince yardım edeceğiz. Irkınızı seçme hakkını size vereceğiz. Ardından sayılara belirli seçenekler yerleştireceğiz, ve size bu sayılardan birini söyleteceğiz. Başlangıç durumunuz şansa bağlı. Ve herkese belirli bir miktar (1 ile 3 arasında olabilir diye düşünüyorum şu anlık) değiştirme hakkı vereceğiz. Eğer sayı söylediğinizde çıkan seçenek hoşunuza gitmez ise, tekrar sayı söyleyebileceksiniz bu değiştirme haklatıyla. Sayılarla yaşınızı, mesleğinizi, ailenizi vesaire her şeyinizi belirleyeceksiniz. Bu şekilde başlangıcınızı yapacaksınız. Ardından yapacağınız şeyler size bağlı. Muhtemelen GMler tarafından küçük bir hedef verilecek size. Tabi bu hedef sadece bir tür tavsiye gibi bir şey. Örneğin Human Krallığı'nda eğitim gören bir askersiniz. Hedefiniz komutan olmak olabilir mesela. Eğer başarabilirseniz bu sefer savaşlara katılmaya başlarsınız, sonra rütbe yükselmeye çalışırsınız, kendi ordunuzu eğitirsiniz derken krallığın en iyi komutanlarından biri olursunuz. Ardından komplo düzenleyip krallığı ele bile geçirebilirsiniz. Tabi bu sadece bir örnek, bulunduğunuz konuma göre hedefler bulabilirsiniz. Yani sizin başlangıcınıza göre önünüze gelen bu hedefi sevmezseniz, aynı örnek üzerinden gidersek askeriyeyi terkedersiniz, bir gezgin olur ve eğitim almak için değişik ustalar bulur, diyar diyar gezerek en güçlü olmaya çalışırsınız vesaire. Oyun ilerledikçe, oyuncuların ilerleyişine göre GMler RP'te uygun bir hikaye çıkartacaklardır. Bu şekilde hiç kimse oyunun nasıl biteceğini bilmeden oyunu oynamaya devam edecek, ve hedefe yaklaşırlarsa oyunun nasıl bittiği açıklanacak.
Irklar Daha önce de belirttiğim gibi dört büyük krallığa mensup ırklara rastlamak kolayken, diğer ırklara rastlamak zordur. Ve genelde sayısı az olan ırklar tehlikelidirler. Dört krallıktan bahsedeyim;
Human Üç büyük kaleleri vardır. Onları bu büyüklüğe taşıyan ise insan ırkının zekiliği olmuştur. Göğüs göğüse savaşta diğer ırklar kadar iyi olmasalar da teknolojileri onların her zaman savaşa 1-0 önde başlamalarını sağlar. Human'a mensup olan ırklar ise; insanlar, dwarflar.
Orc İki büyük kaleye sahiptirler. Dört büyük krallığın içinde yer almalarını sağlayan en büyük sebep meydan mücadelesindeki akıl almaz kuvvetleridir. Teknolojileri kötü olsa da, silahları baştan savma olsa da, içlerindeki öfke ve acımasızlık onları bugüne kadar yüzüstü bırakmamıştır, bırakmayacaktır. Orc'a mensup olan ırklar ise; orclar, trolller, taurenler, uruk hailer.
Elf Üç büyük kaleleri vardır. Savunmaları geçilmezdir. Kalelerini ormanın içine inşa ederler, ve ormanda diğer ırklardan üstündürler. Okçuluktaki yetenekleri de cabasıdır. Saldırı yönleri kuvvetli olmayan barışçıl Elf ırkı, tarihi en uzun ve küçümsenemeyecek bir ırktır. Ayrıca büyü konusunda gerçekten çok iyidirler. Elf'e mensup olan ırklar ise; elfler, night elfler, blood elfler.
Undead Bir büyük kaleye sahiptirler. Gittikleri yerlere ölüm götürmek için var olan bir ırktır ve şüphesiz en tehlikelisidir. Kara büyü alanındaki yetenekleri, duygu, sadakatsizlik, acıma gibi sorunları olmayan askerleri ile Undead ırkı, en son kurulan ırk olmasına rağmen, en çok korkulan ırktır. Undead'e mensup olan ırklar hakkında bir kesinlik yoktur. Genelde zombi gibi ölü yaratıklardan oluşmasına karşın değişik, özel yaratıkları "undeadlaştırarak" bir çok farklı türe sahiptirler.
Diğerleri Diğer ırklarsa nadir bulunan ırklardır. Bazılarının isimleri kitaplarda bile geçmezken(örneğin Shadowlar), bazılarına rastlamak çok daha mümkündür(örneğin Murloclar). Bazıları doğada tek başına, bazıları sürüler halinde, bazıları da diğer ırkların arasında yaşarlar. Fakat büyük ırklar bu nadir yaratıklardan hoşlanmazlar. Nadir yaratıklar en çok dikkatli olması gereken yaratıklardır(Not: Yaratık dediysem de hepsi yaratık değil.).
Hikaye Diğer RPlerden farklı olarak bu RP'de bir hikaye olmayacak. Hikaye oyun ilerledikçe GMler tarafından belirlenecek. Bir nevi doğaçlama bir hikaye olacak. Ama kaliteli şeyler çıkacağına garanti veriyorum. Oyunun nasıl bittiğini sadece GMler bilecek. Ve GMlerin oyunu bitirme yetkisi olmayacak. Oyunculara yardım edebilirler, fakat onları kasten oyunu bitirmelerini sağlayacak bir yardım yaparlarsa, GM ceza alacak ve gerekirse hedef değiştirilecek.
Nadir ırkların bazıları ve güçleri;Drow: Efsaneye göre elflerin bazıları Tabiat Ana yerine örümcek tanrıça Lloth tapmaya başladı. Bir süre sonra bu ihanetlerinden dolayı Tabiat Ana onları cezalandırdı, derilerini kararttı ve yeraltına hapsetti. Yeraltından kurtulan olursa bile derisinin utanç verici rengini sonsuza dek taşıyacaktı. Örümcek tanrıça Lloth ise drowlara muhteşem bir güç armağan etti, ama sadece yer altında oldukları sürece. Bu yüzden drowlar yeryüzüne çıkmak yerine yeraltında kendi hükümlerini sürerler. Onların yeraltı şehirlerini görüp hayatta kalanların sayısı çok azdır. Ama içlerinde yeryüzü hasretiyle yanıp tutuşanları da yok değildir. Karanlıkta çok daha güçlüdürler, vücutları esnektir, sessizdirler ve ölümcüldürler. Katil olmak doğalarında vardır ve bir suikastçı özelliklerini taşırlar.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Yukarıda sıradan bir drow savaşçısı görüyorsunuz.
Mok'Nathal: Az bilinen başka bir ırktır. Fakat varlıklarını saklamak için uğraşmazlar. Yarı orc-yarı ogre'dir. Bir orctan daha iri, bir ogre'den daha çevik ve akıllıdır. Mok'Nathal savaşçı bir kabiledir, ve tarafsızdır. Fakat Orc Krallığı bile kendilerine bulaşmadan önce iki kere düşünmelidir. Çünkü bir Mok'Nathal savaşacağı zaman, son savaşıymış gibi savaşır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Yukarıdaki Mok'Nathal, liderin oğlu Rexxar'dır. Diğer Mok'Nathallerden daha küçük, daha güçlüdür. Not: Ayısı da ölümcüldür.
Bu iki örneğin yanında ilginizi çekebileceğini düşündüklerim; Vampirler ve çeşitleri(elf vampirleri, yaratık vampirler), Demigodlar, Kurtadamlar(ve türleri), Draenei, Gnome, Goblin vesaire bunlar çoğu kişinin bilebileceği ırklar. Eğer merak ettiğiniz ırklar varsa sorun, varsa buraya eklerim.
Bahar'a özel not: Ejderhalar da bu dünyada yer almaktadır, ama sadece birini görmek bile mucizedir. Onun yanında drakeler mevcuttur, zor da olsa bir drake'i hayvanınız yapabilirsiniz.
Dahası eklenecektir. Sorularınızı sorabilirsiniz.